Tiedote 1.6.2020

Kaarinan kirjastot ja Kaarina-talo avautuvat 1.6. alkaen

Kirjastot avaavat ovensa asiakkaille Kaarinassa maanantaina 1.6.2020. Asiakkaiden ja henkilökunnan turvallisuuden takaamiseksi osa tiloista ja palveluista on vielä toistaiseksi pois käytöstä. Kirjastojen avaamisessa noudatetaan hallituksen linjausta ja Aluehallintoviraston ohjeita. Myös Kaarina-talon tilat avautuvat rajoituksin ja näyttelytoiminta jatkuu.

kirjasto3.jpg

Kirjastojen palvelut ja aukioloajat

Suosittelemme asiakkaille edelleen pikaista asiointia kirjastossa. Muistathan myös pitää turvallisen etäisyyden toisiin asiakkaisiin ja henkilökuntaan. Tarvittaessa tilaan tulevaa asiakasmäärää voidaan rajoittaa.

Palvelut, tilat ja laitteet, jotka ovat käytössä 1.6. alkaen:

• Asiakkaat pääsevät hyllyjen väliin selaamaan aineistoa. Kaikkea kirjastossa olevaa aineistoa voi lainata.
  • Aineistoa voi palauttaa automaatteihin ja palautusluukkuihin.
  • Aineistoa voi varata ja noutaa normaaliin tapaan.
  • Kirjastojen kaikki osastot ja lehtisalit ovat käytössä tietyin rajoituksin, esimerkiksi istumapaikkojen määrää on vähennetty.
  • Asiakaspalvelutiskeillä voi asioida turvavälit huomioiden.
  • Pääkirjaston läppärikaapin lainattavat tietokoneet, tulostin ja kopiokone ovat omatoimisessa käytössä. Lähikontaktia vaativaa opastusta ei voida antaa.
  • Piikkiön ja Littoisten kirjastossa on käytössä yksi asiakastietokone nopeaa asiointia ja tulostusta varten.
  • Pääkirjaston e-lehtien lukupiste on käytössä.
  • Wc-tilat ovat käytössä.

Palvelut, tilat ja laitteet, jotka eivät ole vielä käytössä:

• Kirjastojen tiloja ei voi varata.
  • Pääkirjaston nuortentila Hytti sekä lasten satutilat pääkirjastossa ja Piikkiön kirjastossa on suljettu. Pelit ja lelut eivät ole käytössä.
  • Pääkirjaston pöytätietokoneet eivät ole käytössä.
  • Lähikontaktia vaativat opastukset on peruttu.
  • Piikkiön ja Littoisten omatoimikirjastot on suljettu.
  • Kirjaston tapahtumat ja ryhmäkäynnit on peruttu.

Palvelut, tilat ja laitteet otetaan kirjastoissa vähitellen käyttöön turvallisuusnäkökohdat huomioiden. Palvelumuutoksista tiedotetaan kirjaston kotisivuilla ja somessa.

Kirjastojen ja palvelupisteiden aukioloajat 1.6.-31.8.2020:

Pääkirjasto
ma-pe 10-19

Piikkiön kirjasto
ma 12-19
ti 10-16
to 10-16

Littoisten kirjasto
ma 12-19

Omatoimikirjastot on toistaiseksi suljettu.

Palvelupiste Fiskari
ma 9-17
ti-pe 9-16

Piikkiön palvelupiste
ma 10-17
ti 10-16
to 10-16

Kaarinan kirjastot noudattavat koronavirusepidemian aikana kaikessa toiminnassaan hallituksen linjauksia ja Aluehallintoviraston ohjeita.

Kaarina-talon varattavat tilat

Maanantaista 1.6. alkaen Kaarina-salia voi varata entiseen tapaan osoitteessa www.flextila.com. Kaarina-talon näyttelytoiminta jatkuu, lisätietoa näyttelyistä

Varaajan tulee huomioida koronatilanteesta johtuvat kokoontumisrajoitukset ja turvavälit sekä noudattaa hyvää hygieniaa.

Kaarinalaiset yhdistykset voivat jälleen varata kokoustila Piikkiönlahtea em. rajoitukset huomioiden. Kokoustiloja Piikasuntti ja Torpansuntti ei voi varata toistaiseksi.

Lisätietoja kirjaston palveluista:
kulttuuri- ja kirjastopalvelujohtaja Ritva Nurminoro, puh. 050 373 2742

Lisätietoa Kaarina-talon varattavista tiloista: tilat.kaarinatalo(at)kaarina.fi

OKM:n ja THL:n ohje koronavirustartuntojen ehkäisemisestä yleisötilaisuuksien ja yleisten kokoontumisten yhteydessä sekä julkisten tilojen käytössä