Tiedote 24.1.2020

Lastenvalvojapalvelut yhdistyvät alueelliseen yksikköön

Lastenvalvojapalvelut kootaan jatkossa alueelliseen yksikköön. Tavoitteena on, että yksikkö aloittaa toimintansa 1.3.2020. Vastuukuntana toimii jatkossa Turun kaupunki.

Valmistelun pohjalta esitetään, että perheoikeudelliset palvelut (isyyden selvittäminen, äitiyden selvittäminen, lapsen ja puolison elatusavun turvaaminen, lapsen huollon ja tapaamisoikeuden turvaaminen, adoptioneuvonta, tapaamisten ja vaihtojen tuki ja valvonta) kootaan alueelliseen yksikköön, joka toimii vastuukuntamallilla.

Tavoitteena on tarjota asiakkaille yhdenvertaista palvelua suomen ja ruotsin kielellä, nopeuttaa palveluun pääsyä, mahdollistaa joustavuus toimipisteiden valinnassa sekä turvata asiantuntijuus kaikissa tilanteissa.

Alustavan valmistelun pohjalta yksikkö järjestää jatkossa perheoikeudelliset palvelut 24 kunnan asukkaille: mm. Kaarinalle ja Turulle.

Muutosvaiheessa lastenvalvoja Kaarinassa antaa puhelimitse ohjausta ja neuvontaa. Uudet ajanvaraukset tapaamisille ovat mahdollisia 1.3.2020 alkaen uudessa yksikössä. Tästä tiedotamme lisää lähempänä.

Lastenvalvoja

Jakonen Maija