Tiedote 11.5.2020

Varausten nouto alkoi kirjastoissa 11.5. - Palvelupiste Fiskari avoinna arkisin klo 9-16

Kaarinan kirjastot aloittivat varausten itsepalvelunoudon maanantaina 11.5. Asiakkaat pääsevät noutamaan varauksiaan sekä palauttamaan lainoja kaikissa Kaarinan kirjaston toimipisteissä. Kaarina-talon palvelupiste Fiskari on avoinna arkisin klo 9-16. Piikkiön kirjaston palvelupiste on toistaiseksi suljettu.

1krs_infojalainaus.jpgKaarinan kirjastoissa avataan Aluehallintoviraston ohjeiden mukaan ainoastaan välttämättömään palautus- ja lainaustoimintaan tarvittavat kirjastotilat ja ne ovat avoinna 11.5.-29.5.2020. Muut kirjastotilat avataan asiakkaille aikaisintaan 1.6.2020.

Suosittelemme asiakkaille vain pikaista käyntiä kirjastossa. Kirjastojen tiloihin ei voi jäädä viettämään aikaa, lukemaan tai työskentelemään. Muistathan myös pitää turvallisen etäisyyden sekä toisiin asiakkaisiin, että henkilökuntaan. Tarvittaessa tilaan tulevaa asiakasmäärää voidaan rajoittaa.

Pääkirjasto

Asiakkaat voivat noutaa ja lainata omatoimisesti varauksiaan sekä palauttaa aineistoa:

• 11.5.-15.5.20 arkipäivisin klo 9-16
  • 18.5.-29.5.20 arkipäivisin klo 9-19, poikkeuksena helatorstain aatto 20.5. klo 9-16 ja helatorstaina 21.5. kirjasto on suljettu

Pääkirjaston asiakaspalvelutiskit eivät ole käytössä. Pääkirjaston osastot ja lehtisali on suljettu eikä pääkirjaston tai Kaarina-talon tiloihin voi tehdä tilavarauksia. Asiakastietokoneet, tulostin ja kopiokone eivät ole käytössä. Myös Kaarina-talon wc-tilat on suljettu.

Pääkirjaston asiakaspalveluun saa yhteyden aukioloaikoina puhelimella tai sähköpostilla: puhelin (02) 588 4400, sähköposti paakirjasto@kaarina.fi.

Ohje varausten noutamiseen Kaarinan kirjastoissa

Piikkiön ja Littoisten kirjasto

Piikkiön ja Littoisten kirjastoista varauksia voi noutaa ja aineistoa palauttaa 11.5.-29.5.2020 sopimuksen mukaan. Ota ensin yhteyttä kirjastoon soittamalla tai sähköpostitse, asiakaspalvelu päivystää Piikkiön kirjastossa arkisin klo 9-16 ja Littoisten kirjastossa ma-to klo 9-15.

• Piikkiön kirjasto, puhelin: (02) 588 4410, sähköposti: piikkion.kirjasto@kaarina.fi
  • Littoisten kirjasto, puhelin: (02) 588 4408, sähköposti: littoisten.kirjasto@kaarina.fi

Omatoimikirjastot on toistaiseksi suljettu.

Koulukirjastot

Koulukirjastot on suljettu syyslukukauden alkuun saakka. Koulukirjastoista lainattua aineistoa voi palauttaa muihin toimipisteisiin.

Palvelupisteet

Palvelupiste Fiskari on avoinna arkipäivisin klo 9-16. Piikkiön kirjaston palvelupiste on suljettu 1.6. saakka.

Vaski-verkkokirjasto

Vaski-verkkokirjasto toimii normaalisti ja varauksia voi tehdä kaikkeen aineistoon. Omien varausten tilanteen voi tarkistaa verkkokirjastosta. Ennen sulkuaikaa kertyneitä maksuja voi maksaa verkkokirjaston kautta. Kaikki kiinnioloajalla 18.3. alkaen olleet eräpäivät on siirretty 70 päivää eteenpäin. Tarkista omien lainojesi eräpäivä kirjautumalla verkkokirjastoon tai ottamalla yhteyttä kirjastoon. Myöhästymismaksuja ei toistaiseksi kerry.

Kaarinan kirjastot noudattavat koronavirusepidemian aikana kaikessa toiminnassaan hallituksen linjauksia ja Aluehallintoviraston ohjeita.

Mahdollisista muutoksista kirjaston palveluissa tiedotetaan kaupungin kotisivuilla ja somessa.

Lisätietoja:
kulttuuri- ja kirjastopalvelujohtaja Ritva Nurminoro, puh. 050 373 2742