Tiedote 11.5.2020

Ohje varausten noutamiseen Kaarinan kirjastoissa

Varausten itsepalvelunouto alkaa Kaarinan kirjastoissa 11.5.

Kaarina-talo sisäkuva 1 JR.jpg

Ohjeet asiakkaalle varausten noutoon pääkirjastossa

1. Jos varauksesi on saapunut noudettavaksi kirjastoon ennen 18.3.2020 alkanutta sulkua, olet saanut noutoilmoituksen tekstiviestinä tai sähköpostina. Jos et ole saanut noutoilmoitusta, varauksesi on vielä joko kuljetuksessa matkalla noutopisteeseen tai edelleen varausjonossa. Voit tarkistaa varauksesi tilanteen joko Vaski-verkkokirjastosta tai ottamalla yhteyttä kirjastoon.

2.  Etsi noutoilmoituksesi ja siitä varausnumerosi. Jos olet poistanut noutoilmoituksesi, ota yhteyttä kirjastoon puhelimitse tai sähköpostilla. Tarkistamme varauksesi tilanteen ja saat varausnumerosi.

3. Tule noutamaan varauksesi kirjastosta noutoaikana. Ota mukaan kirjastokortti, jolla varaus on tehty ja nelinumeroinen tunnusluku. Tarvitset myös varausnumeron. Varausnumero on henkilökohtainen ja pysyy aina samana, joten jos olet saanut useamman varauksen, ne löytyvät samalla varausnumerolla.

4. Varaukset on järjestetty varaushyllyyn varausnumeron mukaan pienimmästä luvusta suurimpaan.

5. Lainaa varaukset lainausautomaatilla, tarvitset lainaamiseen kirjastokortin ja tunnusluvun.

6. Jos et pääse noutamaan varaustasi itse, voit pyytää toista henkilöä hakemaan varaukset puolestasi. Hakija tarvitsee kuitenkin mukaan kirjastokorttisi, tunnuslukusi sekä varausnumerosi, jotta hän pystyy noutamaan ja lainaamaan varauksesi.

Noutoajat

Pääkirjasto:

• 11.5.-15.5.2020 arkipäivisin klo 9-16
  • 18.5.-29.5.2020 klo 9-19, poikkeuksena helatorstain aatto 20.5. klo 9-16 ja helatorstaina 21.5. kirjasto on suljettu

Piikkiön ja Littoisten kirjastot:

Varauksia voi noutaa ja aineistoa palauttaa 11.5.-29.5.2020 sopimuksen mukaan. Ota ensin yhteyttä kirjastoon soittamalla tai sähköpostitse, asiakaspalvelu päivystää Piikkiön kirjastossa arkisin klo 9-16, Littoisten kirjastossa ma-to klo 9-15.

• Piikkiön kirjasto, puhelin: (02) 588 4410, sähköposti: piikkion.kirjasto@kaarina.fi
  • Littoisten kirjasto, puhelin: (02) 588 4408, sähköposti:littoisten.kirjasto@kaarina.fi