Tiedote 29.5.2020

Muutoksia palveluissa koronavirustilanteen takia

Soita aina ajanvarausnumeroon 02 588 2600 ennen lähtöäsi päivystykseen!

Kaikki infektiopotilaat keskitetään pääterveysaseman infektiovastaanotolle. Littoisten ja Piikkiön terveysasemilla ei oteta vastaan infektiopotilaita.

Kaarinan terveyskeskussairaalan vuodeosastoilla vierailua rajoitetaan.

TIEDOTE / Neuvola-, koulu- ja opiskeluterveydenhuolto, puhe- ja toimintaterapia sekä psykologipalvelut (päivitetty 29.5.);

Yllä mainituissa yksiköissä pyritään palaamaan mahdollisimman normaaliin vastaanottotoimintaan toukokuun aikana. Väliin jääneitä lastenneuvolan ja koulu- ja opiskeluterveydenhuollon tarkastuksia ei pääsääntöisesti tehdä jälkikäteen. Poikkeuksena neuvolan 4- ja 6-vuotiskäynnit, joilla lapsi saa myös tehosterokotukset. Jos huoltajalla tai lapsella/nuorella itsellä on erityinen huoli, terveydenhoitaja tekee hoidontarpeen arvion ja varaa ajan sen mukaisesti.

Rajaamme edelleen asiakkaiden määrän toimitiloissa mahdollisimman vähäiseen tartuntariskien minimoimiseksi. Tästä syystä toivomme, että käynneille saavutaan yksin aina kun se vain on mahdollista ja lasten käynneillä yhden huoltajan kanssa. Äitiysneuvola- ja vauvakäynneille ovat molemmat vanhemmat tervetulleita. Vastaanotoille saavutaan vain terveenä!

Kouluterveydenhuollossa hoidetaan kaikki vastaanotot ajanvarauksella. Käytännössä avovastaanottoaikaa ei järjestetä, jotta odotustilaan ei synny turhaa jonoa, vaan aika sovitaan ottamalla terveydenhoitajaan yhteyttä esim. wilman kautta tai puhelimitse.

Avoneuvolatoiminta on suljettu toistaiseksi. Tarvittavat kontrollikäynnit ja rokotukset hoidetaan ajanvarauksella. Ryhmätoimintoja ei vielä käynnistetä.

Korona-tilanteen muuttuessa, yksikön toimintaa tarkastellaan uudelleen ja muutoksista tiedotetaan kaupungin internet-sivuilla.